Home Transportatori Maritim Vapoare de transport containere cu propulsie nucleară
MaritimNoutati

Vapoare de transport containere cu propulsie nucleară

45

Compania de transport maritim daneză Maersk a fost de acord să participe la un studiu realizat de firma de servicii maritime Lloyd’s Register (LR) și Core Power, cu sediul în Marea Britanie. Acesta va evalua potențialul transportului de containere cu vase cu propulsie nucleară în Europa.

Industria maritimă a explorat în ce măsură combustibilul nuclear poate fi folosit pentru alimentarea navelor comerciale, deoarece progresele tehnologice au deschis astfel de opțiuni, dar oficialii din industrie au spus anul trecut că soluțiile de combustibil nuclear pentru nave nu vot fi adoptate mai devreme de zece ani.

Acum, Maersk, LR și Core Power vor evalua fezabilitatea unui vas transcontainer care să fie alimentat cu un reactor nuclear de generația a patra pentru a desfășura operațiuni de marfă în Europa, inclusiv prin prisma reglementărilor necesare.

Reactoarele nucleare mici și produse în masă, care se preconizează a fi montate la bordul navelor, sunt mai puțin puternice și consumă mai puțin combustibil nuclear decât site-urile nucleare tradiționale.

Companiile vor investiga cerințele pentru regulile de siguranță actualizate, împreună cu înțelegerea operațională și de reglementare necesară pentru utilizarea energiei nucleare în transportul de containere, a anunțat LR.

Vapoarele cu propulsie nucleară văzute ca o soluție pentru reducerea emisiilor

Transportul maritim, care este acum responsabil pentru aproximativ 90% din comerțul mondial, reprezintă aproape 3% din emisiile globale de dioxid de carbon, iar industria este sub presiunea investitorilor și a ecologiștilor pentru a găsi soluții mai curate pentru combustibili.

„Energia nucleară deține o serie de provocări legate, de exemplu, de siguranță, gestionarea deșeurilor și acceptarea reglementărilor în diverse state și, până acum, dezavantajele au depășit în mod clar beneficiile tehnologiei”, a declarat Ole Graa Jakobsen, șeful Tehnologiei flotei Maersk. „Dacă aceste provocări pot fi abordate prin dezvoltarea noilor așa-numite modele de reactoare de a patra generație, energia nucleară s-ar putea maturiza într-o altă posibilă cale de decarbonizare pentru industria logistică în 10 până la 15 ani în viitor”, a spus el.

Un sondaj realizat de Camera Internațională de Transport Maritim din mai anul trecut a arătat că propulsia nucleară a fost privită cu mai mult interes decât în 2021, unii anticipând că navele comerciale cu propulsie nucleară vor fi viabile în următorul deceniu.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

AerianNoutati

Wizz Air lansează prima rută de lung-curier în 2025

Wizz Air începe din 2 iunie 2025 zborurile de lung-curier, care vor...

NoutatiServicii

O alternativă de înaltă calitate la motorina tradițională

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...