Stiegl MAN TGM 26.360 E
Home Camioane MAN TGM 26.360 E: O tradiție modernă
CamioaneTehnologie

MAN TGM 26.360 E: O tradiție modernă

87

Fabrica de bere Stiegl din Salzburg nu se mândrește doar cu berea de calitate pe care o produce, ci și cu cel mai înalt grad de sustenabilitate. De aceea, compania cu o tradiție de peste 500 de ani utilizează acum pentru livrări și un camion electric MAN TGM 26.360 E.Stiegl MAN TGM 26.360 EStiegl produce bere în Salzburg din 1492, iar produsele lor cu emblema de calitate „Slow Brewing“ respectă cele mai stricte standarde internaționale. În ciuda tradiției de peste 526 de ani, compania nu este ancorată în trecut, ci este implicată în numeroase proiecte sustenabile.

În toate domeniile, Stiegl utilizează o abordare holistică: utilizează din ce în ce mai multe materii prime provenite de la ferme organice certificate, cultivă soiuri vechi de cereale pe propriile terenuri pentru a menține diversitatea biologică, iar lăzile de bere Stiegl sunt produse în proporție de 60% din plastic reciclabil. De asemenea, toate procesele sunt constant monitorizate cu privire la amprenta de carbon a fabricii. Cu doar 232 de grame de CO2 pe litrul de bere, Stiegl este unul dintre liderii sectorului.

Zero emisii

Ca membru în Consiliul Austriac pentru Logistică Sustenabilă (CNL), a fost o decizie ușoară pentru Stiegl de a participa la testele pilot MAN eTruck. Reducerea emisiilor este un obiectiv de bază în sectorul de distribuție. În afară de flota actualizată constant la standardul Euro 6, Stiegl se bazează și pe singurele două vehicule de livrări cu emisii zero din sectorul de bere austriac: două atelaje cu cai.

Unul dintre ele este controlat de vizitiul Herbert Schröder de aproape 30 de ani. Atelajul său atrage privirile curioase ale turiștilor și nu numai pe străzile pietruite din centrul istoric. În ultimul timp, Herbert și armăsarii săi Lenz și Lord trebuie să concureze cu un nou rival fără emisii, deoarece Stiegl este prima berărie cu un camion electric în flotă.

Șoferul Dominik Lackner și al său MAN TGM 26.360 E atrag cel puțin la fel de multă atenție. „Autocolantele desenate de ucenicii Stiegl atrag toate privirile“, spune Dominik. Ele reprezintă granițele Austriei cu ajutorul unui cablu de alimentare cu electricitate, iar mai jos este scris și un vers din imnul național al Austriei. „De când am început să conduc acest camion, zilnic cineva mă abordează pentru a mă întreba ceva despre el“, mai spune Dominik. Astfel, șoferul de 28 de ani nu este doar un pilot de test pentru proiectul eTruck, ci și un ambasador al electromobilității în sectorul vehiculelor comerciale.

Stiegl MAN TGM 26.360 E„Am fost mereu un mare fan al camioanelor. Modelele MAN TGM din flota noastră au fost mereu favoritele mele, îmi place șasiul rigid. Este un model foarte stabil, ideal pentru livrări. Dar acum nu mai îmi place atât de mult. Acum conduc un camion electric și nu l-aș mai înlocui cu un alt camion“, declară Dominik Lackner.

Totuși, șoferul recunoaște că la început a avut o opinie diferită. El spune că a fost sceptic în momentul în care s-a urcat prima oară în viitorul său camion, pentru programul de instruire. „Este un camion foarte puternic, pleacă de pe loc ca o rachetă. Nu m-aș fi gândit niciodată că va merge atât de bine, dar m-am obișnuit rapid“.

Acum, șoferul de test este nerăbdător să afle cum se va comporta camionul său electric în sezonul rece. „Cele 12 pachete de baterii litiu-fier sunt răcite sau încălzite automat în timpul procesului de încărcare, având mereu temperatura optimă de funcționare. Practic, intri într-un vehicul gata încălzit. Un alt avantaj al acestui camion electric“.

Autonomie suficientă

Stiegl MAN TGM 26.360 EMAN TGM 26.360 E se încarcă peste noapte la o stație de 44kW instalată aproape de depozitul de băuturi al fabricii de bere. Cursele făcute de camion acoperă o rută de la depozitul fabricii spre Salzburg și o zonă de aproximativ 50 km în jurul orașului. Fiecare tur durează aproximativ 8 ore, timp în care se utilizează platforma electrică de descărcare de aproximativ 30 de ori.

„Administrarea livrărilor la clienții majori nu reprezintă nicio problemă. Nu am ajuns niciodată spre limita bateriei. De multe ori mă întreb dacă muncesc destul de mult“, glumește Dominik.

În centrul istoric al orașului Salz­burg, camionul silențios al lui Dominik se întâlnește uneori cu Herbert, Lens și Lord. Camionul electric nu își propune însă să înlocuiască atelajele, ci să lucreze în echipă cu acestea. Tradiția se modernizează.

Stiegl MAN TGM 26.360 E

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

IAA 2024: Premieră mondială MAN eTGL

MAN Truck & Bus va prezenta noul MAN eTGL luna aceasta, în...

CamioaneNoutati

Volvo Trucks, camion electric cu autonomie de 600 km în a doua jumătate a lui 2025

Volvo Trucks va lansa o versiune cu autonomie extinsă a camionului său...

NoutatiTehnologie

Siguranță și fiabilitate pe șosea, la fiecare kilometru. Descoperă discurile de frână Knorr-Bremse!

Când citești aceste rânduri, peste 50 de milioane de discuri de frâne...

CamioaneRutier

Piese camioane: Cum poți crește durata de viață a vehiculului tău

In lumea transportatorilor, întreținerea corectă a camioanelor reprezintă o prioritate. Din pricina...