Home Noutati IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare
Noutati

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare

140

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va fi o ediție de succes. Acestea sunt concluziile după tradiționalul Atelier de presă internațional ținut la Frankfurt.

Cifrele sunt promițătoare. Sentimentul este destul de pozitiv. Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va fi o ediție de succes. Și aceasta chiar dacă Germania are probleme cu creșterea economică, iar situația nu este strălucită nici în China sau SUA. La fel, nu sunt multe vești bune la nivel continental vizând  sprijinul public pentru decarbonizarea transporturilor (da, vorbim despre stimulente).

Chiar și așa, organizatorii de la VDA sunt mândri să anunțe că, față de aceeași perioadă din 2022, rezervările au crescut cu 13%, suprafața totală expozițională va fi mai mare decât acum doi ani și, cel mai important, cu 70% dintre expozanți vor fi din străinătate. Cu China, Turcia, Italia, Țările de Jos și Franța, în această ordine, ca principale țări străine implicate. O atenție deosebită trebuie acordată Chinei, în special, care anunță dublarea numărului de expozanți prezenți față de un 2022 caracterizat de binecunoscutele limitări datorate Covid.

IAA Transportation 2024: cine va fi acolo

La Hanovra, aproape toți marii producători de camioane vor fi prezenți. Cu excepția Renault Trucks, care-și concentrează în mod tradițional eforturile pe Solutrans. Există curiozitate pentru BYD, dar și pentru Tesla, care va aduce Semi-ul pentru prima dată în Europa. Ca și pentru start-up-ul chinez Windrose, al cărui hype a crescut în ultima vreme.

De asemenea, va exista o prezență semnificativă în rândul vehiculelor comerciale ușoare, cu grupul Stellantis, Ford Pro, Renault, Toyota, Maxus, Piaggio și, ca noutate, KIA. Iar între vehiculele grele și ușoare – electrice și de altă natură – mai mult de 60 de vehicule vor fi disponibile pentru test drive în zona de testare.

„Vom acorda o atenție specială șoferilor de camion, care vor fi oaspeții noștri de onoare în weekend”, a declarat Jan Heckmann, șeful organizației IAA Transportation.  

În ceea ce privește tranziția energetică, probabil principalul subiect al IAA 2024, este prevăzută o prezență masivă a companiilor implicate în sectorul infrastructurii. Indiferent dacă vorbim despre electric sau hidrogen. Dar și a acelor actori care alcătuiesc ecosistemul de transport al prezentului/viitorului. Vorbim despre software, servicii, componente cheie precum bateriile, care vor avea tot mai mult spațiu în halele Hanovra. De asemenea, nu vor lipsi conferințe legate de infrastructură, conducerea autonomă și inteligența artificială.

Mercedes, MAN, Quantron…

Revenim a camioane. Ei bine, Mercedes-Benz Trucks se concentrează pe continuarea drumului său de electrificare, cu eActros 600 în lumina reflectoarelor. De la Frankfurt, cu CEO-ul Karin Rädstrom la volan, a început turneul european. La IAA, Mercedes va prezenta oficial și TruckCharge, noua companie creată special pentru a se ocupa de infrastructura de încărcare . „Vom avea nevoie de 35.000 de puncte de încărcare în Europa până în 2035 și de cel puțin 2.000 de stații de alimentare cu hidrogen”, a avertizat Karin Rädstrom în timpul discursului său.

Hidrogenul, sub forma noului camion cu motor cu ardere internă alimentat de combustibilul central pentru planurile de transport viitoare, va fi protagonist la standul MAN. Acolo, hTGX își va face prima apariție. Tot acolo va fi și TGE Next Level, prezentat presei internaționale la Transpotec, precum și eTruck-ul văzut la Milano, în versiuni cu 2 și 3 axe . „eTruck-ul își continuă calea de creștere”, a spus Baumann, „și până acum am primit peste două mii de precomenzi”.

Revenind la hidrogen, Quantron își va prezenta gama de vehicule cu emisii zero: de la QLI derivat de la Iveco Daily la QHM Aero cu o cabină MAN și aerodinamică (precum și grupul motopropulsor) dezvoltat intern de specialistul din Augsburg. CEO Andreas Haller a anunțat la IAA dezvăluirea unui acord cu un producător important.

Vehicule comerciale ușoare: Ford Pro…

Și acum să vorbim despre vehiculele comerciale ușoare. Dintre numeroasele nume care vor expune la târg, nu lipsește Ford, liderul istoric european în vânzări. Ford Pro, divizia specifică pentru vehicule comerciale creată în urmă cu câțiva ani, se angajează, de asemenea, să finalizeze electrificarea gamei. Una care a început în urmă cu câțiva ani cu E-Transit. Și a continuat cu modelele mai mici. Cel mai recent, E-Transit Custom.

„Nu este ușor să ne convingem clienții să treacă la vehicule electrice”, a spus Claudia Vogt, directorul Ford Pro în Germania. „De asemenea, ne valorificăm puterea de consultanță. Dar este încă o dezvoltare treptată, în care tehnologii precum PHEV, potrivite în special pentru cei care au nevoie de a întreprinde călătorii mai lungi, joacă un rol important. Nu este surprinzător că pickup-ul nostru emblematic, Ranger, va fi, de asemenea, un PHEV”.

…și pentru prima dată KIA

Poate cea mai surprinzătoare știre care a reieșit din avanpremiera de la Frankfurt este participarea KIA. Una care marchează revenirea mărcii coreene în segmentul vehiculelor utilitare ușoare . „Un proiect care este în derulare din 2021”, a explicat Pierre-Martin Bos, director PBV (Platform Beyond Vehicle), Kia Europe. Și unul „cu o viziune pe termen lung, având în vedere următorii 10-15 ani”. Vorbim, bineînțeles, de vehicule electrice, odată cu prezentarea în septembrie anul viitor a arhitecturii pe care se va baza prima utilitară, așteptată pe piață nu înainte de 2025 .

Modelul se va numi PV5, va avea un design modular pornind de la structura exterioara, si va folosi materiale sustenabile si reciclate pentru caroserie. PV7 high-end ar trebui să fie lansat în 2027. Fabrica se află în construcție în Coreea, de unde vizează lumea și în special Europa, considerată cea mai interesantă zonă pentru camionete electrice în următorii ani. Scopul este de a produce 300.000 de unități până la sfârșitul deceniului. Este prima dată când Kia participă la IAA.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

AerianNoutati

Wizz Air lansează prima rută de lung-curier în 2025

Wizz Air începe din 2 iunie 2025 zborurile de lung-curier, care vor...

NoutatiServicii

O alternativă de înaltă calitate la motorina tradițională

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...