Home Noutati Calea ferată Constanța – Mangalia. CFR SA a primit două oferte pentru electrificarea liniei
Noutati

Calea ferată Constanța – Mangalia. CFR SA a primit două oferte pentru electrificarea liniei

41

Două oferte au fost depuse la licitația CFR Infrastructură pentru calea ferată electrificată Constanța – Mangalia (43 km).

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că 2 operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de elecrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CONSTANȚA – MANGALIA, investiție finanțată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030”, se arată în comunicatul CFR SA.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de elecrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CONSTANȚA – MANGALIA au depus oferte următorii doi operatori economici:

  • Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA
  • Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

Calea ferată Constanța – Mangalia, proiect de 1,317 miliarde de lei

Valoarea estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 1,317 miliarde de lei, fără TVA, sursă de finanțare fiind asigurată din fonduri nerambursabile, capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030, și de la Bugetul de Stat.

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivele specifice ale contractului sunt:

  •  electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existent, pentru creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h;
  • dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă;
  • sistematizarea stațiilor CF;
  • montarea elementelor de siguranță pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.

Obiectivele generale ale programului de Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia sunt:

  •  reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța;
  • creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație și sporirea gradului de siguranță;
  • grafic de mers cadențat;
  • optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracțiunii electrice;
  • reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului negativ asupra mediului;
  • reducerea consumului de energie.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

AerianNoutati

Wizz Air lansează prima rută de lung-curier în 2025

Wizz Air începe din 2 iunie 2025 zborurile de lung-curier, care vor...

NoutatiServicii

O alternativă de înaltă calitate la motorina tradițională

DKV Mobility, furnizor european de top de servicii și soluții de plată...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...