Home Camioane Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen
Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

119

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe șosea cu camioane care utilizează hidrogenul în motoarele cu combustie vor începe în 2026, iar lansarea comercială este planificată către sfârșitul acestui deceniu.

Camioanele care funcționează cu hidrogen „verde” în loc de combustibili fosili oferă una dintre modalitățile de decarbonizare a transporturilor. Camioanele pe hidrogen vor fi potrivite în special pentru transportul pe distanțe mai lungi și în regiuni unde există o infrastructură limitată de încărcare, sau timp limitat pentru reîncărcarea bateriilor.

Volvo va începe testele la clienți cu camioane care utilizează hidrogenul în motoarele cu combustie în 2026, iar camioanele vor fi disponibile comercial către sfârșitul acestui deceniu. În prezent, se desfășoară deja teste în laboratoare și pe vehicule. Camioanele cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor completa oferta de camioane Volvo alimentate cu combustibili alternativi, cum ar fi camioanele electrice pe baterii, cu celule de combustibil sau care funcționează cu combustibili regenerabili, precum biogazul și HVO (ulei vegetal hidrogenat).

„Camioanele care păstrează motorul cu combustie internă, dar funcționează pe hidrogen vor avea aceleași performanțe și fiabilitate ca și camioanele noastre diesel, dar cu beneficiul suplimentar al emisiilor potențiale net-zero de CO2, pe intreg ciclul, de la producție la roată (well to wheel). Ele vor fi o completare valoroasă a camioanelor noastre electrice pe baterii, care sunt, deja, pe piață de câțiva ani,” spune Jan Hjelmgren, director pentru Management de Produs și Calitate, Volvo Trucks.

Camioanele Volvo cu motoare alimentate cu hidrogen „verde” au potențialul de a genera emisii net-zero de CO2 well-to-wheel când utilizează HVO drept combustibil pentru aprindere și sunt incluse în categoria de „Vehicule cu Zero Emisii” (ZEV), sub incidența nou-aprobatelor standarde ale UE privind emisiile de CO2.

„Este clar că sunt necesare diferite tipuri de tehnologie pentru decarbonizarea transporturilor de categorie grea. Ca producător global de camioane, trebuie să ne sprijinim clienții, prin a le oferi o varietate de soluții de decarbonizare, iar aceștia să-și aleagă alternativa în funcție de misiunea lor de transport, de infrastructura disponibilă și de prețurile energiei «verzi»”, spune Jan Hjelmgren.

Camioanele Volvo cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor fi echipate cu injecție directă de înaltă presiune (HPDI), o tehnologie în care o cantitate mică de combustibil de aprindere este injectată cu presiune înaltă, pentru a permite aprinderea prin compresie, înainte de a fi adăugat hidrogenul. Avantajele acestei tehnologii includ o eficiență energetică mai înaltă, cu un consum mai scăzut de combustibil și o putere mai mare a motorului.

Grupul Volvo a semnat un acord cu Westport Fuel Systems pentru fondarea unui joint-venture care să utilizeze tehnologia HPDI. Se preconizează că acest joint-venture va deveni operațional în a doua jumătate a anului 2024, în urma încheierii oficiale a acordului.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...

CamioaneNoutati

Elveția, noua piață pentru Ford Trucks

Ford Trucks a intrat pe piața din Elveția, ca parte a strategiei...

CamioaneNoutati

FUSO eCanter colectează deșeuri în Atena și Salonic

Orașele grecești Atena și Salonic comandă 89 de FUSO eCanter cu caroserii...