Home Transportatori Aerian Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză cu privire la modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor la biletele de avion
Aerian

Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză cu privire la modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor la biletele de avion

135

Consiliul Concurenţei a declanşat o analiză care vizează modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor biletelor de avion pentru rutele care au plecare din România.

”Consiliul Concurenţei a declanşat în această săptămână o analiză sectorială care vizează modul în care companiile aeriene stabilesc nivelul preţurilor biletelor de avion pentru rutele care au plecare din Romania. Am decis să demarăm acest studio în contextul ieşirii Blue Air de pe piaţă şi a renunţării Tarom la operarea unor curse aeriene”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

În cadrul studiului, autoritatea de concurenţă va analiza structura pieţei serviciilor de transport aerian de călători din România, precum şi mecanismele de funcţionare ale acesteia.

Analiza a fost declanşată în contextul creşterilor mari ale preţurilor biletelor de avion practicate de către companiile aeriene, odată cu ieşirea Blue Air de pe piaţă şi a renunţării Tarom la operarea unor curse aeriene.

Astfel, vor fi analizate cererea şi oferta de pe piaţă, nivelul de transparenţă a modului de stabilire a preţurilor biletelor practicate de către companiile aeriene, inclusiv de ajustare dinamică a acestora şi vor fi identificate eventuale disfuncţionalităţi ale pieţei.

La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va formula propuneri şi recomandări în scopul eliminării posibilităţii de inducere în eroare a consumatorilor, iar în măsura în care vor fi descoperite încălcări ale legii, vor fi iniţiate procedurile necesare pentru sancţionarea acestora.

“Faptul că din cei patru mari actori de pe piaţa de aviaţie din România Blue Air-ul a ieşit, iar TAROM îşi reduce activitatea, deci din patru avem vreo doi-jumate, cred că se simte în piaţă. Se simte în creşterea preţului biletelor. În acelaşi timp, supravieţuirea TAROM ne ajută să nu crească şi mai mult, dacă mergem pe logica asta. Altfel, dacă ne uităm în Europa, vedem o restrângere a numărului de companii. SAS-ul scandinav a fost vândut, TAP-ul portughez e de vânzare, deci vedem că numărul de actori pe piaţă se reduce în Europa. Deci, ne uităm la impactul în piaţă al ieşirii Blue Air şi al reducerii activităţii TAROM, da? Vrem să vedem cât de mult şi de ce au crescut preţul biletelor la Wizzair, Ryanair ş.a.m.d. Inclusiv la TAROM sunt preţuri mari pe unele rute. Ne uităm în momentul de faţă la evoluţia preţului biletelor post-pandemie”, a afirmat Chiriţoiu.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianNoutati

Transportul aerian de pasageri a crescut cu aproape 5%, în primul semestru din 2024

Transportul aerian de pasageri a crescut, în primul semestru din 2024, cu...

AerianNoutati

TAROM are un plan de restructurare fiscală aprobat

Compania TAROM şi-a redus în 2023 pierderile la 18 milioane de euro,...

AerianNoutati

Wizz Air lansează abonamentul anual cu zboruri nelimitate

Wizz Air anunță lansarea abonamentului „All You Can Fly”, valabil 12 luni....

AerianNoutatiTransportatori

Ofertă specială de la TAROM

Compania TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii dus-întors către Praga şi...