Home Transportatori Feroviar Record de viteză pe o linie de cale ferată din România
FeroviarTransportatori

Record de viteză pe o linie de cale ferată din România

100

Zilele trecute a fost stabilit un nou record de viteză pe o linie de cale ferată din România. O locomotivă de călători a atins o viteză de vârf de 210 km/h pe Inelul Mare de la Făurei (13,7 km), a anunțat CFR infrastructură pe pagina sa de Facebook.

În perioada 2-7 iunie, compania CFR SA a desfășurat lucrări de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe acest inel.

Viteză pe căile ferate de la noi

Odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, care au fost executate de specialiștii feroviari ai SRCF Galați, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) a fost stabilit un nou record de viteză pe o linie de cale ferată din România. Astfel, potrivit reprezentanților CFR SA, o locomotivă de călători a atins o viteză de vârf de 210 km/h.

Viteza maximă a trenurilor de călători este de 160 km/h pe rețeaua feroviară din România. Această viteză se atinge doar pe o lungime de aproximativ 300 km, Magistrala București – Constanța și tronsoane modernizate de la Sighișoara la Arad – Curtici.

Magistralele M 100 Craiova – Caransebeș – Arad și M 300 Cluj – Oradea se reabilitează tot pentru viteza maximă de 160 km/h.

În ce au constat lucrările de reparație la Inelul Mare de la Făurei?

Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:
– înlocuire traverse
– buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km)
– profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km
– verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la 276 de stȃlpi LC
– reparaţii la cablul colector între stȃlpii SBC
– reglarea pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC

Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul Centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

În iulie-august, primul tren de la Alstom din comanda de 37 de unități va fi testat în poligonul de la Făurei.

Caracteristici tehnice Inelul Mare de la Făurei:
→ lungime 13,7 km
→ 6 podețe și 4 treceri la nivel
→ două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
→ lungimea aliniamentelor 1000 m și 950 m
Inelul Mare de la Făurei – tipuri de încercări, probe și determinarea:
→ caracteristicilor dinamice în circulație prin tensometrie electrică rezistivă la caroseria vehiculului
→ accelerațiilor orizontal-longitudinale și orizontal-transversale în vederea evaluării calității de mers a vehiculelor feroviare
→ drumurilor de frânare ale vehiculelor feroviare
→ nivelului de zgomot la interior și exterior în staționare și mișcare
→ forțelor orizontal-transversale la nivelul cutiilor de osie (forța H).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi...

FeroviarNoutati

Se deschid ofertele în cadrul licitaţiei privind mersul cadenţat în jurul şi între marile oraşe

Şedinţa Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitaţiei privind achiziţia serviciului “Îmbunătăţirea...

FeroviarNoutati

Trenul de lux de înaltă tehnologie din Europa

GoldenPass Express nu este doar unul dintre cele mai pitorești trenuri din...

FeroviarNoutati

Cine va opera noile trenuri electrice cumpărate de ARF

Bursa Română de Mărfuri (BRM) a demarat organizarea licitaţiilor privind achiziţia de...