Condusul pe timp de noapte sfaturi pentru o călătorie sigură
Home Noutati Precizări CE: Circumstanțele în care șoferii pot depăși perioadele de condus
NoutatiTransportatori

Precizări CE: Circumstanțele în care șoferii pot depăși perioadele de condus

1.6k

Comisia Europeană a emis un set de clarificări despre Pachetul Mobilitate 1, pentru a asigura o înțelegere și implementare uniformă a noilor regulamente în legislația națională a statelor membre UE. Astăzi vorbim despre circumstanțele în care șoferii pot depăși perioadele de condus zilnice și săptămânale.Răspunsurile date de Comisia Europeană despre elementele controversate din Pachetul Mobilitate 1 ar trebui să servească drept ghid pentru șoferi, operatorii de transport rutier și organismele de control.

Care sunt circumstanțele excepționale în care șoferii pot depăși perioadele zilnice și săptămânale de condus?

Potrivit articolului 12, paragrafele 2 și 3 din Regulament, depășirea perioadelor de condus zilnice sau săptămânale este permisă exclusiv pentru a permite vehiculului să ajungă într-un loc de parcare adecvat și în măsura necesară pentru a asigura siguranța persoanelor, vehiculelor și încărcăturii, sau în cazurile excepționale în care șoferul trebuie să ajungă la locul de reședință sau la centrul operațional al angajatorului pentru a lua o pauză săptămânală.

Aceste două noi derogări pot fi folosite când, din cauza circumstanțelor neprevăzute independente de dorința șoferului sau angajatorului (condiții meteo, aglomerație, întârzieri la punctele de încărcare/descărcare, etc.), un șofer nu poate ajunge la unul dintre locurile indicate mai sus pentru a lua o pauză săptămânală fără a încălca regulile despre perioadele de condus zilnice sau săptămânale.

De exemplu, un șofer dintr-o țară de la marginea UE, angajat în transport internațional, care, din cauza circumstanțelor neprevăzute care i-au întârziat călătoria nu poate ajunge la locul de reședință, nu ar mai avea nevoie, conform noilor reguli, să petreacă o pauză săptămânală normală de 45 de ore într-un loc nu departe de locul său de reședință.

Cum pot fi controlate aceste circumstanțe excepționale?

Așa cum indică noul paragraf 4 al Articolului 12, șoferul trebuie să indice manual cauza derogării în foaia de înregistrare sau pe un document imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul de sarcini, cel târziu la sosirea la destinație sau la locul de oprire corespunzător. Șoferul este răspunzător pentru informația introdusă.

Prelungirea perioadei de condus în circumstanțele excepționale menționate mai sus nu înseamnă scurtarea perioadei de odihnă care urmează. Conform noului paragraf 5 al Articolului 12, orice perioadă de prelungire se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc cu orice perioadă de repaus, înainte de sfârșitul celei de a treia săptămâni care urmează săptămânii în cauză.

Șoferul care depășește timpul de condus zilnic și săptămânal din cauza circumstanțelor excepționale poate depăși și limita maximă de 90 de ore în două săptămâni?

Posibilitatea de a depăși în circumstanțe excepționale perioadele de condus zilnice și săptămânale nu permite șoferilor și depășirea limitei maxime de 90 de ore de condus în două săptămâni.

De exemplu, un șofer care a condus 56 de ore în săptămâna 1 poate conduce două ore suplimentare, după ce a luat o pauză de 30 de minute, pentru a ajunge la domiciliu în vederea perioadei de odihnă săptămânală normală. În săptămâna 2, șoferul trebuie să se asigure că nu va conduce mai mult de 32 de ore. Prelungirea de două ore trebuie compensată cu o perioadă echivalentă luată în bloc înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii 1.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi...

Noutati

Parcarea de la terminalul Plecări din fața Aeroportului Otopeni se închide de luni, 9 septembrie

Începând de luni, 09.09.2024, ora 9.00, parcarea din fața terminalului Plecări al...

Noutati

Familia Salameh cumpără terminalul de GPL Octogon din portul Constanța

Nawaf Salameh Family Office, care deţine producătorul de băuturi spirtoase şi vinuri...

CamioaneNoutati

IAA 2024: Premieră mondială MAN eTGL

MAN Truck & Bus va prezenta noul MAN eTGL luna aceasta, în...