Ikarus a produs pentru Columbia un autobuz articulat C83 special, unic nu doar prin configurația ușilor, ci și prin sistemul de propulsie.Autobuzele urbane articulate Ikarus din seria 280 sunt amintite de mulți, deoarece aceste vehicule au fost produse în cantități mari. Totuși, ultima generație, 283, nu a fost atât de răspândită. Ea diferea prin puntea spate dublă, fără sistem de direcție.
Un model de autobuz cu adevărat unic este Ikarus C83,dezvoltat special pentru linia BRT din capitala Columbiei, Bogota. Pe linia BRT de tranzit rapid circulă doar autobuze, iar urcarea și coborârea se fac pe platforme situate la înălțime, ca la metrou. Sistemul BRT este foarte răspândit în metropole precum Istanbul, Jakarta sau Sao Paulo.
Ikarus C83 este unic prin ușile montate pe partea stângă, la o înălțime de aproximativ un metru de sol. Uși există și pe partea dreaptă, dar doar două, simple, la extremități. O altă trăsătură unică a Ikarusului columbian este ”cocoașa” de pe plafon. Se pare că aceasta adăpostea rezervoarele cilindrice de CNG, acest autobuz fiind echipat cu un motor alimentat cu gaz.
În 2001, Ikarus a produs doar două unități C83. Unul este cel livrat în Bogota, pentru operatorul TransMilenio. Al doilea a rămas în Ungaria, unde a fost convertiti într-un autobuz articulat cu 4 uși și folosit pe plan local.
Primăria Municipiului București (PMB) consultă piața în vederea determinării valorii estimate și...
deCargo & Bus2 septembrie 2024FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...
deCargo & Bus26 iulie 2024Primăria Municipiului Galați anunță că a semnat contractul pentru achiziția a 10...
deCargo & Bus12 iulie 2024Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...
deCargo & Bus12 iunie 2024
Comentați?