România are cele mai periculoase drumuri din UE
Home Noutati România are cele mai periculoase drumuri: număr de decese dublu față de media UE
Noutati

România are cele mai periculoase drumuri: număr de decese dublu față de media UE

116

Comisia Europeană a publicat ieri cifrele preliminare cu numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019. România are cele mai periculoase drumuri, cu un număr de decese la 1 milion de locuitori aproape dublu față de media UE.Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră. CE estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu 2% mai puțin decât în 2018.

Față de 2010, scăderea este și mai mare, de 23%. Totuși, departe de obiectivul UE, de scădere cu 50% între 2010 și 2020. Deși este probabil ca numărul accidentelor rutiere mortale să scadă semnificativ în 2020, ca urmare a măsurilor luate în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, această scădere nu va fi suficientă pentru atingerea obiectivului.

Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea țărilor.

Cele mai sigure drumuri anul trecut au fost cele din Suedia (22 de decese la 1 milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion). La polul opus, România are cele mai periculoase drumuri din UE, cu 96 de decese la 1 milion de locuitori. Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat și ele rate ridicate ale mortalității pe șosele.

”Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50% numărul de decese și cu 50% numărul de vătămări grave până în 2030 și știm că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanțială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparitățile dintre țări rămân enorme. Numai printr-o combinație de măsuri legislative, finanțare adecvată, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul”, a declarat Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.

Citește și:

Marii consumatori de cafeină, mai predispuși la accidente

Accidentele auto, unul dintre principalele riscuri care îi preocupă pe români

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Tazz va fi achiziționat de gigantul finlandez Wolf

Platforma de livrare Tazz, parte a grupului eMAG, a fost cumpărată de...

NoutatiServicii

DKV Mobility își extinde rețeaua de încărcare pentru vehicule electrice cu peste 550 de puncte de încărcare în Spania

DKV Mobility, unul dintre principalii furnizori internaționali de servicii de mobilitate, a...

CamioaneNoutati

Daimler Truck a demonstrat la IAA că și camioanele pe hidrogen sunt o opțiune

Daimler Truck a expus la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice...

CamioaneNoutati

Scania: Electrificarea transportului forestier greu

Proiectul suedez TREE – TRansition to Efficient Electrified forestry transport – în...