Când trece criza coronavirus în logistică
Home Logistică Când trece criza coronavirus în logistică? Ce spun experții germani
Logistică

Când trece criza coronavirus în logistică? Ce spun experții germani

65

Experții germani cred că sectorul de logistică va fi afectat serios de criza coronavirus, în ciuda unei reveniri ușoare în partea a doua a anului. Sectorul este așteptat să revină pe plus în 2021.Un grup de experți a publicat recent o evaluare preliminară a impactului pe care criza coronavirus îl va avea asupra industriei germane de logistică. Scăderea estimată pentru acest an va fi de aproximativ 5%, după ce în toamnă se aștepta o creștere de 0,4%.

Potrivit celor 32 de experți, conduși de profesorul Christian Kille de la Universitatea de Științe Aplicate din Würzburg, în sectorul de logistică nu se așteaptă o revenire rapidă, deși situația se va îmbunătăți treptat în partea a doua a anului. Pentru anul viitor, grupul estimează o creștere de 3% în sectorul de logistică din Germania.

De asemenea, se așteaptă o creștere semnificativă a numărului de insolvențe în rândul companiilor mici și mijlocii. Totuși, majoritatea operatorilor vor rămâne activi și nu se vor înregistra falimente în masă.

Sfârșitul unei ere

Potrivit experților, criza coronavirus a încheiat o eră de ”libertate nelimitată și creștere fără griji”. În următoarea perioadă, flexibilitatea, garanțiile și restricțiile vor domina deciziile din logistică, iar rolul managementului de risc va crește. În viitor, succesul profesioniștilor din logistică va depinde de transparență și comunicare, care pot fi garantate de degitalizare. De aceea, proiectele de digitalizare vor fi extinse după trecerea crizei.

Cheia revenirii nu va fi globalizarea, ci cererea internă și cea din UE. Multe lanțuri de aprovizionare vor fi scurtate, iar companiile care se vor adapta mai rapid la aceste schimbări își vor asigura competitivitatea pe termen lung.

Germania, scădere mai mare decât în 2009

Criza coronavirus nu a afectat doar sectorul de logistică, ci întreaga economie germană. Pentru acest an se estimează o scădere a produsului intern brut de 6,3%, cea mai mare de după Al Doilea Război Mondial. În timpul crizei financiare din 2009, PIB-ul celei mai mari economii din Europa a scăzut cu 5,7%.

Citește și:

Numărul de curse de camion China-Europa s-a dublat

În 2030, jumătate dintre camioanele urbane vor fi electrice

Topul companiilor de poştă şi curierat din România

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

WDP: Companiile preferă din ce în ce mai mult nearshoring-ul în favoarea offshoring-ului

Nearshoring-ul a câștigat o popularitate semnificativă în ultimii ani, înlocuind practicile tradiționale...

LogisticăNoutati

Vânzarea DB Schenker. Două oferte în valoare de 14 miliarde de euro pentru divizia de logistică

Grupul danez de transport DSV A/S şi un consorţiu condus de fondul...

LogisticăNoutati

Mitsubishi Forklift Trucks își completează portofoliul de stivuitoare electrice

Mitsubishi Forklift Trucks a prezentat recent noua serie de stivuitoare electrice cu...

LogisticăNoutati

Sameday cumpără grupul Pactic din Ungaria

Sameday, compania de curierat din grupul eMAG, continuă să-și dezvolte infrastructura regională...