tarife transport
Home Noutati UNTRR solicită implicarea MT în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1
NoutatiTransportatori

UNTRR solicită implicarea MT în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1

69

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită implicarea activă a Ministerului Transporturilor pentru apărarea intereselor transportatorilor români în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1. A patra rundă a trialogului va avea loc astăzi și urmărește finalizarea negocierilor sub Președinția Finlandei.UNTRR atenționează că aceste negocieri sunt foarte importante pentru România, întrucât miza este viitorul transportatorilor români în UE. ”Având în vedere presiunile importante la nivel european pentru finalizarea Pachetului Mobilitate 1, considerăm necesară acțiunea Ministerului Transporturilor din România, în coordonare cu celelalte State Membre afectate de acest set de măsuri legislative, pentru eliminarea celor mai restrictive prevederi ale Pachetului Mobilitate 1”, se arată într-un comunicat al asociației de transportatori.

UNTRR solicită eliminarea propunerilor Parlamentului European (PE) privind întoarcerea obligatorie acasă a vehiculelor, indiferent de intervalele propuse pentru compromis în trialogul pentru Pachetul Mobilitate 1 (6-8 săptămâni de Consiliu sau 10-12 săptămâni de Parlamentul European).

Obligația întoarcerii acasă a vehiculelor nu se regăsește nici în propunerea Comisiei Europene și nici în abordarea generală a Consiliului de Transport UE, fiind propusă numai de PE și susținută puternic de raportorul Ismail Ertug (Germania).

UNTRR solicită creșterea flexibilității în ceea ce privește efectuarea perioadelor de repaus săptămânal normale și reduse, în scopul creșterii eficienței de operare a firmelor de transport. Pentru ca această măsură să fie efectivă, posibilitatea efectuării a 2 perioade de repaus săptămânal reduse consecutive trebuie corelată cu creșterea corespunzătoare a timpului de conducere de la 90 de ore la 2 săptămâni la 180 ore la 4 săptămâni.

UNTRR solicită menținerea regulilor actuale de cabotaj (3 curse în 7 zile) și eliminarea perioadei de interdicție (cooling off), iar în cazul în care se menține introducerea unei perioade de interdicție aceasta să fie la cea mai mică durată posibilă, și eliminarea propunerii Parlamentului European privind întoarcerea acasă a vehiculului înainte de a începe o nouă operațiune de cabotaj. Totodată, UNTRR solicită creșterea numărului de operațiuni cross trade excluse de la regulile detașării.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi...

Noutati

Parcarea de la terminalul Plecări din fața Aeroportului Otopeni se închide de luni, 9 septembrie

Începând de luni, 09.09.2024, ora 9.00, parcarea din fața terminalului Plecări al...

Noutati

Familia Salameh cumpără terminalul de GPL Octogon din portul Constanța

Nawaf Salameh Family Office, care deţine producătorul de băuturi spirtoase şi vinuri...

CamioaneNoutati

IAA 2024: Premieră mondială MAN eTGL

MAN Truck & Bus va prezenta noul MAN eTGL luna aceasta, în...